Magic flower

Magic Flower (2)

Děvčata Karolína Řeháková a Zuzana Michnová nejsou jen šikovné a kreativní floristky, ale můžete využít i jejich pomoc s koordinací celého Vašeho svatebního veselí!

Jste tým dvou děvčat. Jak si rozdělujete práci? 

Jak bylo řečeno – jsme tým. A také jsme kamarádky, takže se vzájemně doplňujeme a práci si  rozdělujeme tak, abychom ji co nejlépe zvládly. Obě máme to štěstí, že je naše práce zároveň našim koníčkem a moc nás  baví, takže se někdy dohadujeme, kdo bude vázat svatební kytici a musíme si střihnout.

Nabízíte poměrně široký sortiment služeb – přes kytice až po svatební koordinaci. Je náročnější být svatební floristkou nebo koordinátorkou?

Sortiment máme široký, díky tomu musíme být více kreativnější. Ale v principu si jsou obě povolání dost podobná. V podstatě se nedá říci, co je náročnější, jestli floristka nebo koordinátorka. Každá tato profese má svoje nároky a záleží na daných podmínkách té konkrétní  události, kterou připravujeme. Někdy je náročné být floristkou, protože výběr barev květin dle nároků klienta je v podstatě pátrací akcí a na to navazují další nároky, např.: ošetření dané květiny, její stav, jak vydrží dané akce, počasí atd. Jindy zase požadavky na koordinaci a organizaci akce se mění velmi rychle a člověk musí dle toho i reagovat a to je také někdy velmi náročné.

Jaká je pro Vás ideální nevěsta jakožto zákaznice? A jaký koncept svatební výzdoby Vás nejvíce potěší, když máte za úkol svatební místo doplnit květinami? 

Ideální nevěsta je každá 😊. Po pravdě nejvíce asi ta, která přijde s představou toho, co by chtěla a pokud vyjde najevo, že něco zrovna nesedí, nebo nejde zařídit v rámci jejích finančních možností, tak si nechá poradit. A nejlépe chodí sama s ženichem a všechny maminky, babičky a  tetičky nechá doma 😊. Málokdo si totiž uvědomuje, že je to pro snoubence významný den a opravdu by se měl řídit podle jejich představ a přání. Ani rodiče, byť přispějí finančně, by neměli klást požadavky – dokonce je to i v etiketě podle pana Špačka.

Co se týká květin a květinové výzdoby, tak nás nejvíce potěší, když přijde požadavek na květiny, které se k nevěstě hodí a jdou jí  k „duši“. Protože každý člověk je jiný a ne každému zrovna mohou barevně nebo stylem vyhovovat trendy které jsou zrovna IN. Každopádně největší radost nám dělá spokojená nevěsta a i když si v první fázi třeba neví rady, tak jsme jí připraveny poradit a vybrat květiny podle jejího typu, protože tím se také mimo jiné zabýváme 🙂

Když ve svatební den přivezete nevěstě její kytici, jak by o ni mělo být postaráno, než si ji ponese k oltáři? Je potřeba nějaká speciální péče či podmínky, aby květiny vydržely co nejdéle čerstvé a krásné?

Ošetření svatební kytice začíná prakticky už při dodání od dodavatele. Správné ošetření,  začištění a zajištění správných teplotních podmínek je klíčové.

Kytice předáváme tzv. na vodě (ve váze). Nejlepší je květiny uskladnit v chladnější místnosti (ale ne lednice) a pokud možno nedotýkat se květů, protože poté mají tendenci hnědnout.

Pokud nevěsta poptává pouze svatební kytici, jak moc dopředu je nutné ji u Vás ve svatební sezóně objednat?

Pokud nevěsta poptává svatební kytici, je ideální čas 3-4 týdny předem, zvláště pokud má speciální požadavky na barvu, nebo druh květin. Pokud se přeci jen stane, že poptává na poslední chvíli (1-2 týdny před svatbou), už nejsme schopny zaručit přesnou barvu nebo druh květin a musíme udělat odpovídající kompromis. I cena může být vyšší, zvláště v sezóně, kdy je velká poptávka.

Ideální je začít spolupracovat s námi hned od začátku příprav, jelikož můžeme znát celý koncept svatby i místo konání a udělat tak kompletní a ucelený květinový servis včetně výzdoby.

Máte zahraniční zkušenosti s koordinací služeb. Jak se liší pozice svatební koordinátorky u nás a v Austrálii? 

Rozdíl mezi koordinací v ČR a Australií je značný. Hlavně v přístupu, proč mít svatební  koordinátorku. V zahraniční ji chtějí. Je to jejich rádce, pravá ruka, pomocník a berou to tak, že platí někomu, kdo jim ve spoustě věcí pomůže. Hlavně většinu úkolů zařídí ona. Vyzná se a ví tzv. “co a jak”. Zatímco pro snoubence je to událost, kterou připravují jednou za život (někteří i vícekrát, ale tím se mění i jejich požadavky). Přirovnala bych to k situaci, kdy si chcete postavit dům, a tak si najmete stavební firmu ať nestavíte sami, protože tím se vyhnete stresu a ušetříte čas. U nás to bohužel zatím stále vnímám jako „proč“ si brát svatební koordinátorku a to je škoda. Oproti tomu, ale musím říct, že ve službě vidím do budoucna potenciál. Čím dál tím víc nevěst si uvědomuje, že vše připravit, zajistit a zkoordinovat je celkem náročné a že o svatebním dni se chtějí raději věnovat sobě a svým blízkým. A ne telefonu, organizaci hostů a řešení problémů, když je něco jinak než mělo být…

Momentálně hlavní rozdíl vidím v tom, že v zahraničí snoubenci  tuto službu chtějí a platí za ni v rámci jejich celé spokojenosti a klidu.  U nás se to stále považuje za „trochu zbytečné“. 

V dnešní době je hodně znát, že si tuto službu koordinací a zajištění pomoci s celým svatebním dnem vybírají snoubenci, kteří žijí v zahraničí, nebo jeden ze snoubenců je cizinec. Z českých klientů ten, kdo profesionální koordinaci už zažil u svých známých a zhruba ví, kolik práce, stresu  a času jim tato služba ušetří.

Comments are closed.